Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

21.09.2019
A+
A-
Google News Açıköğretim Sitesi

Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Anadolu üniversitesinde bulunan ve 4 yıllık Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okumak isteyen öğrencilerin tercih ederek yerleşebildiği bir lisans bölümüdür.

Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölüm tanıtımına, derslere, ders notlarına ve çıkmış sınav sorularına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

Programın Amaçları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programının amacı, açıköğretim sistemiyle Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programını tercih eden öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri ve bu alandaki sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü derslerine, ders notlarına, ders kitaplarına ve çıkmış sorulara aşağıdaki linkten erişebilirsiniz. Derslerin üzerine tıklayarak o derse ait materyalleri görüntüleyebilirsiniz. Üzerine tıklanmayan dersler için ders materyalleri eklenmeye devam etmektedir. Materyaller eklendikçe linkler aktif olacaktır.

Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölüm derslerine ait çıkmış sorulara, ders notlarına, ders kitaplarına aşağıdaki ilgili yarıyılda bulunan dersin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Dersleri

1. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
İKT101U İktisada Giriş 4.0
İLT107U İletişim Bilgisi 5.0
İŞL107U Genel İşletme 6.0
PSİ103U Psikoloji 6.0
PZL103U Pazarlama Yönetimi 6.0
 – Yabancı Dil I* 3.0
Toplam 30
*Yabancı Dil I Dersi: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM101U-Almanca I, FRA101U-Fransızca I ya da İNG101U-İngilizce I derslerinden bir tanesidir.

2. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT102U Halkla İlişkiler 6.0
İLT102U Yeni İletişim Teknolojileri 5.0
İLT114U Stratejik İletişim 5.0
MAİ102U Marka ve Yönetimi 5.0
PZL106U Bütünleşik Pazarlama İletişimi 6.0
Yabancı Dil II** 3.0
Toplam 30
**Yabancı Dil II Dersi: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM102U-Almanca II, FRA102U-Fransızca II ya da İNG102U-İngilizce II derslerinden bir tanesidir.

3. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT203U Halkla İlişkiler Yönetimi 6.0
İLT203U Kurumsal İletişim 6.0
İLT207U İkna Edici İletişim 6.0
MAİ201U Reklamcılık 6.0
TAR201U Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 3.0
TÜR201U Türk Dili I 3.0
Toplam 30

4. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT202U Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar 4.0
HİT204U Halkla İlişkiler Yazarlığı 8.0
HİT206U Kurumsal Sosyal Sorumluluk 4.0
İLT202U Kriz İletişimi ve Yönetimi 8.0
TAR202U Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 3.0
TÜR202U Türk Dili II 3.0
Toplam 30

5. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT301U Kurumiçi Halkla İlişkiler 6.0
İLT301U Kamusal Halkla İlişkiler 6.0
MEİ303U Medyada Dil Kullanımı 6.0
PZL303U Tanıtım ve Pazarlama 6.0
PZL305U İnternet ve Mobil Pazarlama 6.0
Toplam 30

6. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT302U Lobicilik ve Halkla İlişkiler 6.0
HİT304U Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler 6.0
HİT306U Sürdürülebilirlik ve Halkla İlişkiler 6.0
HİT308U Hizmet Pazarlaması 6.0
MEİ302U Medya İlişkileri 6.0
Toplam 30

7. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT401U Halkla İlişkiler Kampanya Analizi 6.0
HİT403U İtibar Yönetimi 6.0
MAİ203U Medya Planlama 6.0
PZL209U Tüketici Davranışları 6.0
İLT213U Kurum Kültürü 6.0
Toplam 30

8. Yarıyıl

Ders Kodu Ders Adı AKTS
HİT402U Halkla İlişkiler Araştırmaları 6.0
HİT404U Reklam Kampanya Analizi 6.0
MAİ208U Reklamda Yaratıcılık ve Yazarlık 6.0
SOS206U Sosyal Medya 6.0
İLT208U Kurumsal Kimlik ve İmaj Yönetimi 6.0
Toplam 30

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Tanıtımı:

Sınavların Değerlendirilmesi ve Ders Geçme

Sınavların değerlendirilmesi ve ders geçme sistemi Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile bu yönetmeliğin verdiği yetkiye istinaden hazırlanan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Öğrenci Değerlendirme Sistemi Esaslarına göre belirlenir.

Sınavlar sayfasından;

  • Sınavların nasıl yapıldığı ve organizasyonu,
  • Sınavların hangi tarihlerde yapılacağı,
  • Sınava girmek için gerekli belgeleri ve sınavda uyulacak kuralların neler olduğu,
  • Sınav süreleri,
  • Sınavda sorulan sorular ve cevapların yayınlanması,
  • Sınav sonuçlarının ilan edilmesi,
  • Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlar

hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ayrıca, sınavların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilmek ve derslerinizden nasıl geçebileceğinizi öğrenmek için Öğrenci Değerlendirme Sistemi sayfasından bilgi edinebilirsiniz.

Mezuniyet Koşulları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında 240 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, “Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı Diploması” alırlar.

Sınavsız İkinci Üniversite Olanağı

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programından mezun olan öğrenciler, yaşam boyu öğrenme odaklı olan Anadolu Üniversitesinin sınavsız İkinci Üniversite kayıt türü ile aynı alanda olmamak üzere Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültelerindeki önlisans veya lisans programlarından herhangi birini tercih ederek öğrenimlerine devam edebilirler.

İkinci Üniversite hakkında Buraya Tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

Lisansüstü Eğitim Olanakları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı mezunları isterlerse yükseköğrenimlerine, yüksek lisans ve doktora olanaklarını değerlendirerek devam edebilirler.

İş Olanakları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, kamu ve özel sektör kurumlarında istihdam edilebilir. Özel sektörde reklam ve halkla ilişkiler ajanslarının farklı bölümlerinde çalışabilecekleri gibi; firmaların iletişim, halkla ilişkiler, reklam bölümlerinde çalışabilirler. Kamu kurum ve kuruluşlarının iletişim ve kitle iletişimi ile ilgili bölümlerinde istihdam olanakları bulabilirler.

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.