Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Anadolu üniversitesinde bulunan ve 4 yıllık Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okumak isteyen öğrencilerin tercih ederek yerleşebildiği bir lisans bölümüdür.
Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölüm tanıtımına, derslere, ders notlarına ve çıkmış sınav sorularına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.
Programın Amaçları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programının amacı, açıköğretim sistemiyle Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programını tercih eden öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri ve bu alandaki sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü derslerine, ders notlarına, ders kitaplarına ve çıkmış sorulara aşağıdaki linkten erişebilirsiniz. Derslerin üzerine tıklayarak o derse ait materyalleri görüntüleyebilirsiniz. Üzerine tıklanmayan dersler için ders materyalleri eklenmeye devam etmektedir. Materyaller eklendikçe linkler aktif olacaktır.
Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölüm derslerine ait çıkmış sorulara, ders notlarına, ders kitaplarına aşağıdaki ilgili yarıyılda bulunan dersin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Açıköğretim Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Dersleri
1. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
İKT101U | İktisada Giriş | 4.0 |
İLT107U | İletişim Bilgisi | 5.0 |
İŞL107U | Genel İşletme | 6.0 |
PSİ103U | Psikoloji | 6.0 |
PZL103U | Pazarlama Yönetimi | 6.0 |
– | Yabancı Dil I* | 3.0 |
Toplam | 30 | |
*Yabancı Dil I Dersi: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM101U-Almanca I, FRA101U-Fransızca I ya da İNG101U-İngilizce I derslerinden bir tanesidir. |
2. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT102U | Halkla İlişkiler | 6.0 |
İLT102U | Yeni İletişim Teknolojileri | 5.0 |
İLT114U | Stratejik İletişim | 5.0 |
MAİ102U | Marka ve Yönetimi | 5.0 |
PZL106U | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | 6.0 |
– | Yabancı Dil II** | 3.0 |
Toplam | 30 | |
**Yabancı Dil II Dersi: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM102U-Almanca II, FRA102U-Fransızca II ya da İNG102U-İngilizce II derslerinden bir tanesidir. |
3. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT203U | Halkla İlişkiler Yönetimi | 6.0 |
İLT203U | Kurumsal İletişim | 6.0 |
İLT207U | İkna Edici İletişim | 6.0 |
MAİ201U | Reklamcılık | 6.0 |
TAR201U | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 3.0 |
TÜR201U | Türk Dili I | 3.0 |
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT202U | Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar | 4.0 |
HİT204U | Halkla İlişkiler Yazarlığı | 8.0 |
HİT206U | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | 4.0 |
İLT202U | Kriz İletişimi ve Yönetimi | 8.0 |
TAR202U | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 3.0 |
TÜR202U | Türk Dili II | 3.0 |
Toplam | 30 |
5. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT301U | Kurumiçi Halkla İlişkiler | 6.0 |
İLT301U | Kamusal Halkla İlişkiler | 6.0 |
MEİ303U | Medyada Dil Kullanımı | 6.0 |
PZL303U | Tanıtım ve Pazarlama | 6.0 |
PZL305U | İnternet ve Mobil Pazarlama | 6.0 |
Toplam | 30 |
6. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT302U | Lobicilik ve Halkla İlişkiler | 6.0 |
HİT304U | Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler | 6.0 |
HİT306U | Sürdürülebilirlik ve Halkla İlişkiler | 6.0 |
HİT308U | Hizmet Pazarlaması | 6.0 |
MEİ302U | Medya İlişkileri | 6.0 |
Toplam | 30 |
7. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT401U | Halkla İlişkiler Kampanya Analizi | 6.0 |
HİT403U | İtibar Yönetimi | 6.0 |
MAİ203U | Medya Planlama | 6.0 |
PZL209U | Tüketici Davranışları | 6.0 |
İLT213U | Kurum Kültürü | 6.0 |
Toplam | 30 |
8. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
HİT402U | Halkla İlişkiler Araştırmaları | 6.0 |
HİT404U | Reklam Kampanya Analizi | 6.0 |
MAİ208U | Reklamda Yaratıcılık ve Yazarlık | 6.0 |
SOS206U | Sosyal Medya | 6.0 |
İLT208U | Kurumsal Kimlik ve İmaj Yönetimi | 6.0 |
Toplam | 30 |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Tanıtımı:
Sınavların Değerlendirilmesi ve Ders Geçme
Sınavların değerlendirilmesi ve ders geçme sistemi “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği“ ile bu yönetmeliğin verdiği yetkiye istinaden hazırlanan “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları” ve “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Öğrenci Değerlendirme Sistemi Esasları”na göre belirlenir.
Sınavlar sayfasından;
- Sınavların nasıl yapıldığı ve organizasyonu,
- Sınavların hangi tarihlerde yapılacağı,
- Sınava girmek için gerekli belgeleri ve sınavda uyulacak kuralların neler olduğu,
- Sınav süreleri,
- Sınavda sorulan sorular ve cevapların yayınlanması,
- Sınav sonuçlarının ilan edilmesi,
- Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlar
hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ayrıca, sınavların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilmek ve derslerinizden nasıl geçebileceğinizi öğrenmek için Öğrenci Değerlendirme Sistemi sayfasından bilgi edinebilirsiniz.
Mezuniyet Koşulları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında 240 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, “Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı Diploması” alırlar.
Sınavsız İkinci Üniversite Olanağı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programından mezun olan öğrenciler, yaşam boyu öğrenme odaklı olan Anadolu Üniversitesinin sınavsız İkinci Üniversite kayıt türü ile aynı alanda olmamak üzere Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültelerindeki önlisans veya lisans programlarından herhangi birini tercih ederek öğrenimlerine devam edebilirler.
İkinci Üniversite hakkında Buraya Tıklayarak bilgi alabilirsiniz.
Lisansüstü Eğitim Olanakları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı mezunları isterlerse yükseköğrenimlerine, yüksek lisans ve doktora olanaklarını değerlendirerek devam edebilirler.
İş Olanakları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, kamu ve özel sektör kurumlarında istihdam edilebilir. Özel sektörde reklam ve halkla ilişkiler ajanslarının farklı bölümlerinde çalışabilecekleri gibi; firmaların iletişim, halkla ilişkiler, reklam bölümlerinde çalışabilirler. Kamu kurum ve kuruluşlarının iletişim ve kitle iletişimi ile ilgili bölümlerinde istihdam olanakları bulabilirler.