Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Anadolu üniversitesinde bulunan ve 2 yıllık Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümünü okumak isteyen öğrencilerin tercih ederek yerleşebildiği bir önlisans bölümüdür.
Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri bölüm tanıtımına, derslere, ders notlarına ve çıkmış sınav sorularına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.
Programın Amaçları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı, çağrı merkezi sektörünün temel ilkelerine, süreçlerine ve yönetime vakıf, etkin iletişim kuran ve müşteri bağlılığı yaratan insan kaynağı yetiştirmektir.
Ülkemizde çağrı merkezi sektörünün gelişimine paralel olarak nitelikli eleman ihtiyacı da artmaktadır. Bu nedenle sektöre ilgi duyan ve bu alanda eğitim alarak mesleki anlamda uzmanlaşmak isteyenlere uzaktan eğitim yoluyla sektörde istihdam edilme imkânı sağlanması amaçlanmaktadır.
Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü derslerine ait çıkmış sorulara, ders notlarına, ders kitaplarına aşağıdaki ilgili yarıyılda bulunan dersin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Dersleri
1. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
BİL101U | Temel Bilgi Teknolojileri I | 3.0 |
ÇMH101U | Çağrı Merkezi Yönetimi I | 6.0 |
İLT101U | Bireyler Arası İletişim | 6.0 |
İŞL105U | İşletme İlkeleri | 6.0 |
MAT103U | Genel Matematik | 6.0 |
– | Yabancı Dil I* | 3.0 |
Toplam | 30 | |
*Yabancı Dil I Dersi: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM101U-Almanca I, FRA101U-Fransızca I ya da İNG101U-İngilizce I derslerinden bir tanesidir. |
2. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
BİL102U | Temel Bilgi Teknolojileri II | 3.0 |
ÇMH102U | Çağrı Merkezi Yönetimi II | 6.0 |
ÇMH104U | Toplantı ve Sunu Teknikleri | 6.0 |
İLT102U | Yeni İletişim Teknolojileri | 6.0 |
HİT102U | Halkla İlişkiler | 6.0 |
– | Yabancı Dil II** | 3.0 |
Toplam | 30 | |
**Yabancı Dil II Dersi: Yeni kayıt aşamasında tercih edilen ALM102U-Almanca II, FRA102U-Fransızca II ya da İNG102U-İngilizce II derslerinden bir tanesidir. |
3. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
ÇMH201U | Çatışma ve Stres Yönetimi I | 6.0 |
ÇMH203U | Çağrı Merkezinde Hizmet | 6.0 |
İŞL103U | Stratejik Yönetim | 6.0 |
PZL209U | Tüketici Davranışları | 6.0 |
TAR201U | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 3.0 |
TÜR201U | Türk Dili I | 3.0 |
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl
Ders Kodu | Ders Adı | AKTS |
ÇMH202U | Çatışma ve Stres Yönetimi II | 6.0 |
ÇMH204U | İş ve Yaşamda Motivasyon | 6.0 |
ÇMH206U | Satış Yönetimi ve Telefonda Satış | 6.0 |
ÇMH208U | Çağrı Merkezinde Müşteri İlişkileri Yönetimi | 6.0 |
TAR202U | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 3.0 |
TÜR202U | Türk Dili II | 3.0 |
Toplam | 30 |
Açıköğretim Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölüm Tanıtımı
Sınavların değerlendirilmesi ve ders geçme sistemi “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği“ ile bu yönetmeliğin verdiği yetkiye istinaden hazırlanan “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları” ve “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Öğrenci Değerlendirme Sistemi Esasları”na göre belirlenir.
Sınavlar sayfasından;
- Sınavların nasıl yapıldığı ve organizasyonu,
- Sınavların hangi tarihlerde yapılacağı,
- Sınava girmek için gerekli belgeleri ve sınavda uyulacak kuralların neler olduğu,
- Sınav süreleri,
- Sınavda sorulan sorular ve cevapların yayınlanması,
- Sınav sonuçlarının ilan edilmesi,
- Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlar
hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ayrıca, sınavların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilmek ve derslerinizden nasıl geçebileceğinizi öğrenmek için Öğrenci Değerlendirme Sistemi sayfasından bilgi edinebilirsiniz.
Mezuniyet Koşulları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, “Açıköğretim Fakültesi Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı Diploması” alırlar.
Dikey Geçiş Olanakları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programından mezun olan öğrencilerin, örgün öğretim ya da açıköğretim lisans programlarının 5. yarıyılından lisans öğrenimine devam edebilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, dikey geçiş kapsamında başvurabilecekleri lisans programlarını, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren 2017 Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Kılavuzu’ndan detaylı bilgiye ulaşabilirler. Bu kılavuzda, adayların nasıl başvurabilecekleri, lisans programı tercihlerini nasıl yapacakları, sınav, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, meslek yüksekokulu müdürlükleri ve açıköğretim önlisans programlarının bağlı olduğu birimlerce yürütülecek işlemlerle ilgili ilke ve kurallar yer almaktadır.
İş Olanakları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler.