Harçsız öğrenci pasaportu almak için ne yapmalıyım?
“Yurt Dışına Çıkışlarda Harç Alınmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Karar”da “Bilimsel, sosyal, kültürel ve spor etkinliklerine katılmak veya eğitim amacıyla yurt dışına çıkış yapan öğrencilerin yurt dışına çıkışlarında; Üniversite öğrencisinin ilgili üniversiteden alınacak yazıyı ilgili makama ibraz etmeleri gerektiği” belirtilmektedir.
Yukarıda yapılan açıklamalar kapsamında Harçsız Öğrenci Pasaportu alacak öğrencilerimiz;
1) Yurt dışına çıkacak öğrencilerimizin öncelikle, fakültemize kayıtlarını yenileterek öğrencilik haklarından yararlanmaları gerekmektedir.
2) Hangi ülkeye gideceği, hangi kurumlar aracılığı ile gideceği, Harçsız Öğrenci Pasaportunu hangi vergi dairesinden alacağı, gidiş-dönüş tarihlerini belirtir imzalı dilekçeyi,
3) Kurum kanalıyla gidecek öğrenciler kurumdan aldıkları yazıyı,
“Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Merkez Büro Yöneticiliği Yunusemre Kampüsü 26470 ESKİŞEHİR” adresine göndermesi gerekmektedir.
2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanunun 85.maddesinin birinci fıkrası, 29/01/2016 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 6663 sayılı Kanunun 4.maddesi ile yeniden düzenlenmiştir. Bu Kanun maddesine göre Üniversitemizde öğrenim görmekte olan 25 yaşını doldurmamış öğrencilerimiz için pasaport harcından muafiyet yazısı düzenlenmeyecektir. AÖF Bürolarından Öğrenci Belgesi alarak bulunduğunuz İlin vergi dairesine başvurarak pasaport başvurusunda bulunabilirsiniz.
* Dilekçenizde ödemeli kargo ile gönderilmesini belirtmeniz halinde belgeleriniz ödemeli kargo ile gönderilmektedir.